Viyana’da “Tatort”: beraat için ölüm cezası

PaPaĞaN

New member
Bir avukat suçlu müvekkilini cezadan kurtarır ve müvekkili kısa bir süre sonra ölür.


Torsten Wahl

Eski tanıdıklar: Müfettiş Bibi Fellner (Adele Neuhauser) ve


Eski tanıdıklar: Müfettiş Bibi Fellner (Adele Neuhauser) ve “Inkasso-Heinzi” (Simon Schwarz).ARD Degeto/program planlama ve P


Aslında bu durum dokuz dakikalık yayından sonra netleşiyor. Bir öfkeyle sadakatsiz karısını ve kız arkadaşını bıçaklayan ve ardından polisi arayan adam, halen kendi evinde cesetlerin yanında kanlar içinde oturuyor ve suçunu itiraf ediyor. Ancak birkaç ay sonra, polis ve savcılık ofisi Viyana mahkemesi önünde kötü bir aşağılanmaya maruz kalır: beceriksiz bir yıldız avukat (Julian Loidl), müvekkilinin deli olduğunu başarıyla savunur. Bu nedenle bir cinayet suçlaması reddedildi, ancak başka bir suçlama yapılmadı.


Sanık (Johannes Zeiler) hapishaneden çıkmasına izin verildiğine inanamıyor gibi görünürken, özel dedektif Moritz Eisner (Harald Krassnitzer) kibirli avukat gibi adamların “tedavülden çekilmesi gerektiğini” söylüyor. Ertesi sabah, Eisner ve meslektaşı Bibi Fellner (Adele Neuhauser) bir sonraki olay mahalline gitmelidir: avukat ofisinde ölü yatmaktadır. Beraat için ölüm cezası mı?


Ferdinand von Schirach daha iyisini yapabilir



Yasal paradokslar ve incelikler ile oynamak aslında Ferdinand von Schirach’ın, neredeyse kendi türünü ondan geliştirmiş olduğu bir alan. Yazar ikilisi Robert Buchwentner ve Karin Lomot, görünüşe göre onun izinden gitmek istiyor. Ancak “Doğru olan her şey” vakası, hiçbir şekilde Schirach’ın yoğunlaştırılmış parçaları kadar zekice inşa edilmiş değildir. Aksine, ne yazık ki “Tatort” a özgü bir şekilde çıkmaza giriyorlar ve izleyicilere olabildiğince çok şüpheliyi arka arkaya sunmaya çalışıyorlar.


Hem sanık hem de avukatla bağlantıları olan bir figür, Viyana “Tatort” tarihini iyi tanıyor: Birkaç yıllık perhizden sonra Simon Schwarz, “Inkasso-Heinzi” olarak yeniden ortaya çıkıyor ve Eisner sonunda Bibi’nin nedenini öğreniyor. Fellner kendini suçlu adama çok bağlı hissediyor. Sessiz anlarda, her ikisi de dostluk gibi değerler üzerine kafa yorar ve Köln’deki meslektaşları gibi bir sosis için ayakta buluşurlar – “Wiener Würstelbude”un üzerindeki anıtsal duvar resmi, tüm filmdeki en çarpıcı görüntü olmaya devam ediyor. Ancak, özellikle paradoksal olmak isteyen dava, sadece külfetli olmaya devam ediyor – son sahne, son yılların en garip failini gösteriyor.


Değerlendirme: 5 üzerinden 2 puan


Olay yeri: Her şey yolunda 3 Nisan Paz, 20:15, ARD


Bu metin, Berliner Zeitung’un hafta sonu sayısında yayınlandı – her cumartesi kioskta veya burada abonelik olarak.