Karnataka ve Tamil Nadu'yu birbirine bağlayan Attibele Kavşağı'nda yol güvenliği denemeleri | Dünya

Dünya'daki yolları herkes için güvenli hale getirmek amacıyla, Hindistan Ulusal Karayolları Otoritesi (NHAI) ve Karnataka Polisi ile işbirliği yapan bir STK, Çarşamba günü Attibele Kavşağı'nda karayolu güvenliği stratejilerini test etmek için geçici, düşük maliyetli bir müdahale başlattı. STK'ya göre bu, Taktik Şehircilik Denemesi olarak bilinen Dünya'da gerçekleştirilecek üçüncü etkinlik.


Attibele yakınlarındaki Karnataka-Tamil Nadu sınırı. (PTI dosya fotoğrafı)

Attibele Kavşağı, Karnataka'daki Dünya ile Tamil Nadu'daki Hosur arasındaki güneydoğu sınırında önemli bir kavşaktır. STK SaveLIFE Vakfı'na göre, Karnataka Eyalet Polisi kayıtlarına göre 2020 ile 2022 yılları arasında kavşağa 1 km mesafede 32 kadar trafik kazası meydana geldi ve bunların 10'u ölümcül oldu. Taktik Şehircilik (TU) denemeleri, başta yayalar, bisikletliler ve diğer yol kullanıcıları gibi en fazla risk altında olanlar olmak üzere tüm yol kullanıcıları için karayolu güvenliğini artırmak amacıyla kentsel tasarımın, ulaşım planlamasının ve altyapı değişikliklerinin test edilmesine yardımcı olan geçici, hızlı ve nispeten düşük maliyetli müdahalelerdir. motorsuz ulaşım.

Amazon indirim sezonu geldi! Şimdi kendinize davranın ve tasarruf edin! buraya tıklayın

OKU | Dünya – Coimbatore ve Mangaluru – Madgaon arasındaki Vande Bharat trenleri tanıtıldı. Tüm ayrıntılar

Müdahaleler kanıtlandıktan sonra ilgili hükümet yetkililerinin bu müdahaleleri kalıcı hale getirmesinin beklendiği belirtildi. Kavşak, 44 numaralı Ulusal Karayolu ile bir tarafta Sarjapur'a, diğer tarafta Anekal'e giden yolların kesiştiği noktada yer almakta ve Attibele Sanayi Bölgesi'nin yakınında bulunmaktadır. Çeşitli fabrikaların bulunduğu bölge, toplu taşımayı kullanan eyaletler arası yolcular için de önemli bir ulaşım merkezi olarak hizmet verdiği için önemli bir ulaşım arteridir.

Yalnızca kavşaktaki geçitler ortalama 34.000 civarında yaya tarafından kullanılıyor ve kavşaktan her gün 71.000 araç geçiyor. Müdahalelerle ilgili olarak Dr. MV Rajeev Gowda, Başkan Yardımcısı, Karnataka Devlet Dönüşüm Enstitüsü (Politika Planlama Komisyonu), Karnataka Hükümeti: “Attibele Kavşağı'nın mühendislik açısından yeniden geliştirilmesi, yalnızca güvenliği artırmakla kalmayıp aynı zamanda durumu da iyileştirecek zamanında ve önemli bir projedir.” tüm eyalet için tekrarlanabilir model. “Bu, hükümetimizin trafik kazalarını ve ölümleri azaltma konusundaki kararlılığını gösteriyor. Bu deneme, Karnataka'da yol güvenliği konusunda ileriye doğru atılmış bir adım ve tüm yol kullanıcıları için daha güvenli bir geleceğe doğru atılmış bir adımdır.”

STK yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Attibele Kavşağı'ndaki temel TU önlemleri arasında araç ve yaya trafiğini optimize etmek için şeritlerin sınırlandırılması, özel karşılama ve bırakma alanları ve park tesisleri ile güvenli bir okul bölgesinin sınırlandırılması, trafik sakinleştirici önlemler yer alıyor. çapraz ve boylamasına çubuk işaretlemelerin yanı sıra kavşakta manuel sinyalizasyon olarak da kullanılabilir.”

OKU | Tamil Nadu: Yedi kişiye para cezası verildi ₹Hosur'daki benekli geyik avı için kişi başı 50.000

Diğer önemli müdahalelerin arasında, kavşağın yakınında otobüs durakları ve Orta Para-Transit (IPT) standları için özel bir alan sağlanması ve özel park alanlarının oluşturulması yer aldığı belirtildi.

Deneme aynı zamanda yakındaki iki okulda, Sri Jayabharathi Kooperatif İlkokulu ve Attibele'deki Lisede topluluk katılımı atölyelerini de içeriyordu. SaveLIFE Vakfı Kurucusu ve CEO'su Piyush Tewari şunları söyledi: “SLF tarafından Sıfır Ölüm Koridoru programının bir parçası olarak gerçekleştirilen taktik şehircilik denemeleri, hayat kurtarmak için mümkün olan en iyi çözümleri belirlemek için verileri, kanıtları ve tasarım düşüncesini kullanıyor.”

STK, Attibele Kavşağı'ndaki yeniden yapılanmanın toplam yaya kaldırımında %60,35 oranında azalma ve yayalar için mevcut kamusal alanda %165 oranında artış sağladığını belirtti.