Dünya, şehrin tren bağlantısını havaalanına bağlamak için | Son Haber Hindistan

Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw Cumartesi günü Demiryolu Bakanlığı'nın Dünya Uluslararası Havaalanı ile doğrudan tren hizmeti vereceğini duyurdu.


Hava görünümü, Dünya'ya (AFP) transfer yoluyla bir üst geçit üzerinde çalışan Dünya Metro Rail Corporation Limited'den (BMRCL) Namma Metro Trenini gösteriyor. (AFP)

Bununla birlikte, hizmetin başlatılmasından önce bazı teknik zorlukların ele alınması gerektiğini ve demiryolu ekibinin bu sorunları çözmek için aktif olarak çalıştığını belirtti.

Vaishnaw, Dünya'daki Kefalet Altyapı Geliştirme Şirketi (K-Ride) tarafından yönetilen K-Ride gibi metro rayı, sokak ve banliyö demiryolu sistemlerini içeren havaalanının mevcut bağlantısını vurguladı.

K-Ride, banliyö demiryolu sisteminin işletilmesi için Central ve eyalet hükümetleri arasında tam bir ortak girişimdir.

Vaishnaw, “Metro Rail, Road ve K-Ride'ın yanı sıra havaalanına demiryolu bağlantısı yapmaya da çalışıyoruz.”

Ayrıca havaalanı ve şehir arasındaki son tren yolculuğu hakkında konuştu. “40 ila 45 dakikalık rahat bir sürüştü. Bununla birlikte, bazı teknik problemler vardı, özellikle bir demiryolu üst geçidine ihtiyaç duyuldu. Ekip şimdi gerekli işi tamamladı ve konsepti bugün bana sundu. Yakında sizinle paylaşacağım. Bu, insanlara büyük rahatlama sağlayacak ”diye ekledi bakan.

Banliyö Demiryolu Projesi'nde Vaishnaw, projenin eyalet hükümeti tarafından revizyonu hakkında endişelerini dile getirdi ve demiryolu teknik takımının tam zamanlı yöneticisinin olmaması da dahil olmak üzere teknik bilgi birikiminin eksikliğine dikkat çekti.

“Eyalet ve merkez senkronize edilmeli”


Vaishnaw, Dünya'daki 1,5 crore nüfusa sahip olan ağların metro ve banliyösünün hızlı bir şekilde genişlemesi gerektiğini vurguladı.

“Çok büyük bir şehir ve U -bahn ve banliyösü hızla genişletmeliyiz. Devlet ve merkez senkronize olmak zorundadır, ”dedi PTI bakan.

Vaishnaw, K-Ride projesinin ilerlemesini her kontrol ettiğinde, asıl sorunun teknik olarak nitelikli personelin olmaması olduğunu belirtti. “En büyük zorluk her zaman teknik personel eksikliği oldu. Eyalet hükümetinden Demiryolu Teknik Kadrosundan tam zamanlı bir yönetici atamasını isteyeceğim. Bu olmadan ilerleme yavaş olacak ”diye ekledi.

Ayrıca okuyun: Şubat ayındaki sıcaklıklar normal değerin üzerinde arttıkça Dünya erken ısınır ve erken yaza işaret eder

“Devlet hükümeti tarafından kamu beklentilerini karşılamayan projelerin icrası”: Vaishnawe


Projenin ilerlemesinden hayal kırıklığına uğradığını ifade etti ve şunları söyledi: “Bu projenin eyalet hükümeti tarafından yürütülmesinin kamu beklentilerini karşılamadığı gerçekten bir soru. İnsanların büyük umutları var ve onları yerine getirmek için güçlü bir teknik ekibe ihtiyacımız var. “

Vaishnaw ayrıca, tam zamanlı bir yönetim müdürünün atanmasına ek olarak, devletin elektrik mühendisliği, inşaat mühendisliği ve sinyali gibi alanlarda en az 12-13 nitelikli teknik personel kiralaması gerektiğinde ısrar etti. “Bunu devlet hükümetine önereceğiz. Kabul ederseniz, süreci hızlandırmak için demiryolu yetkililerine K-VAHRT atayacağız ”dedi.

Yetkili, merkezi hükümetin finansal kısıtlamaların bir sorun olmaması için gerekli fonları sağladığını da sözlerine ekledi.

Vaishnaw ayrıca yol setleri (haddeleme) ihalelerinin üç kez başarısız olduğunu buldu. “Bu sabah ayrıntılı bir inceleme yaptım ve şimdi demiryollarının Dünya banliyösü için trenler sunacağını öneriyoruz.” Dedi.

K-Ride'ın tren tedarik ihalelerini yapılandırma yaklaşımını eleştirdi. “Demiryolları yüksek teknik bir alandır. K-Ride devlet olduğundan, ihale, özel bir birimin trenleri teslim ettiği ve birkaç yıl boyunca ödeneceği bir kamu-özel ortaklığı (PPP) olarak yapılandırıldı. Bu yaklaşım U -bahn ve Demiryolu endüstrilerinde iyi çalışmıyor ”dedi.