Artık hangi eski kostüm takıları yeni altını gölgede bırakıyor?

PaPaĞaN

New member
Saint-Rémy-de-Provence–Annesinin kucağındaki küçük çocuk inci kolyesiyle oynuyor. Yıl 1962, kadının adı Jacqueline Kennedy. Amerika'nın First Lady'si incileri bir mağazadan birkaç dolara satın almıştı; üç sıralı kolye endüstriyel olarak üretilmişti, Başkan'ın karısının diğer binlerce Amerikalı kadın gibi bir takım elbise veya vardiya ile giydiği cam bazlı kostüm takıları.

Maddi değeri az olan, sevilen ancak gerçek mücevherler gibi miras alınmayan dekoratif gündelik takılar. Bu durum Nisan 1996'da değişmiş olabilir. O zamanlar bu kolyenin fiyatı Sotheby's'de 700 dolardan 211.500 dolara yükseldi (alıcının primi hariç, ki bu da New York'ta tüm ekstra vergilerle birlikte oldukça yüksekti). Elbette bunun menşeiyle ilgisi vardı ama yine de koleksiyonculuk dünyası bunu fark etti. Sonuç olarak, artık “vintage moda takı” dediğimiz parçaların sayısı giderek artıyor ve müzayede kataloglarında, daha sonra da vintage sitelerde yer alıyor.

Amerika Birleşik Devletleri'nde kostüm takıları çok önemli bir aksesuar haline geldi


19. yüzyılda Paris'te, Chaumet veya Cartier kuyumcularının kreasyonları gibi büyük yatırımlar gerektirmeyen, şık ama büyük yatırımlar gerektirmeyen, elmas, metal ve camdan uygun fiyatlı takılar yapan “Paruriers” adı verilen tam bir zanaatkarlık dalı vardı. . Tamamen dekoratif mücevherlerin stilistik zaferi, Belle Epoque'ta Paul Poiret gibi moda sanatçılarıyla başladı, ancak 1920'lerde Gabrielle Chanel ile gerçek anlamda sosyal olarak kabul edilebilir hale geldi: Sahte mücevherleri gerçek incileri ve zümrütleriyle karıştırarak onu ortaya çıkardı. dolaşmanın. Ortam.

O günden sonra her modacı kendi couture'üne uygun kolye, broş ya da bilezikler yapmaya başladı. Özellikle ABD'de kostüm takıları, her görünümün pastasının kreması olan çok önemli bir aksesuar haline geldi. Aynı zamanda satışları ve nispeten düşük fiyatlar aracılığıyla bir moda evinin adının yayılmasını da garantiledi. Ancak koleksiyona değer olan vintage moda mücevherlerin kendine has özelliklere sahip olması gerekir.

Bu polimer kil kuşları gerçek hazineler: 29 Ocak 2021'de Karl Lagerfeld'in Chanel stüdyosundaki broş, Christie's New York'ta 30.000 dolar gibi muazzam bir fiyata ulaştı.
Christie'nin New York'u

Rakamlara takılıp kalmamalısınız


İlk sahipleri olan stil ikonları ve/veya dünya yıldızlarının yanı sıra, esas olarak belirli tasarımcıların anahtar parçaları veya değeri giderek artan devrim niteliğinde bir koleksiyondur. Yves Saint Laurent, Chanel için Karl Lagerfeld, Dior için John Galliano ve Alexander McQueen'in tasarımları son zamanlarda rekor sonuçlarla hayrete düşürüyor. Iris Apfel, Loulou de la Falaise, Anna Piaggi ve Madeleine Albright'ın koleksiyonları yalnızca müzede görülmeye değer değildi; Bunlardan tek tek parçalar da en yüksek fiyatlarla yeni sahiplerini buldu.

Kovid krizinin patlak vermesinden bu yana fiyatlar istikrarlı bir şekilde artıyor çünkü tam dijital ağ sayesinde Tayvan, Çin ve Güney Kore'den en dikkatli koleksiyoncular artık teklif veriyor. Susan Gutfreund ve Bayan Henry Ford II'nin moda mücevherleri bu yılki müzayedelerde önceki başlangıç fiyatlarının yüz katına ulaştı. Ve Hamburg'daki Stahl müzayede evinde, John Galliano'nun Dior aegis'inden Swarovski taşlı (kuşkusuz muhteşem) bir kolye 13.000 Euro'nun biraz altında bir fiyata satıldı. Birbiriyle uyumlu gösterişli küpeler 4.400 Euro'ya satın alınabiliyordu.

Pazarlık: Yine 29 Ocak'taki John & Susan Gutfreund Koleksiyonu müzayedesinde bu on iki santimetre uzunluğundaki Chanel klipsli küpeler 6.875 dolara satıldı.
Christie'nin New York'u


Eğer koleksiyonunuza şimdi başlamak istiyorsanız bu tür rakamlara takılıp kalmamalısınız. Özellikle dünya çapında daha az tanınan tasarımcılarla hâlâ pazarlık yapabilirsiniz: Christian Lacroix'nin 1980'lerden gösterişli broşları, Jean Paul Gaultier'in kolyeleri veya Lagerfeld döneminden yaratıcı Chanel takılarının yanı sıra Amerikalı Kenneth Jay'in mükemmel hazırlanmış kreasyonları Lane her zaman bir yatırıma değer.

Peki parasal takdirin her şey olduğunu kim söylüyor? Kendi imajınız da bu koleksiyon alanından faydalanır. Karl Lagerfeld, 1991 yılında Chanel kampanyası için Linda Evangelista'yı gri bir koşu kıyafeti ve kostüm takılarıyla fotoğrafladığında, Zoom toplantısında basit bir sweatshirt ile gösterişli bir vintage broş veya kolye takan kişinin çoktan kazandığını kimse tahmin edemezdi.


PETER KEMPE 16 yaşında ilk defilelerini gördü ve daha sonra moda satın almacı olarak çalıştı. Kendisi ve ortağı Thomas Kuball, 2000 yılından itibaren, sahipleriyle birlikte 2016 yılında Saint-Rémy-de-Provence'a taşınan Hamburg konsept mağazası Kuball & Kempe'yi işletiyordu. Kempe, yıllardır lüks sektörden vintage tasarımların yer aldığı sergiler, yayınlar ve müzayedelerin küratörlüğünü yapıyor. Moda evleri ve müzeler onun 1970'lerden 1990'lara kadar uzanan özel moda arşivini kıskanıyor.


Bu köşe Berliner Zeitung'un hafta sonu sayısında, her cumartesi gazete bayisinde veya burada abone olarak yayınlanıyordu.